Студопедия

КАТЕГОРИИ:

АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Supply, write, distribute, play, subscribe, adjust, direct, work, drive.




Вариант 1

 

Задание 1. Прочитайте и устно переведите текст.

 

SOCIAL WORK

 

1. While the family unit is imbued with great value by most child-welfare programs, these programs must also address the special needs of unwed mothers and their children, broken families, and children whose families, although intact, are sources of abuse and neglect rather than love and nurture. Attitudes vary greatly among the world’s societies toward pregnancy out of wedlock. Historically, social and even physical persecution has been common in some communities, but most modern societies recognize a responsibility toward the welfare of unmarried mothers and their children. In industrial countries, and in some developing countries through private charity, services typically include medical care and delivery and counseling regarding the decision to keep the baby or to give it up for adoption. In many countries institutional homes provide for the care both of unwed expectant mothers and of mothers and babies after delivery, in a setting sheltered from the often rigid strictures of family and community. Procedures of adoption vary considerably worldwide, but arrangements are frequently carried out by social service agencies in cooperation with legal authorities.

2. Whereas orphans once made up the majority of children living in institutional homes, the number of children who lose both parents through death has been greatly reduced by medical advances. Institutional and foster care are now provided mainly to children whose home lives have been disrupted, permanently or temporarily, by marital discord, financial hardship, parental irresponsibility, neglect, or abuse. While foster care might be considered preferable because it offers the intimate atmosphere of family living, some children, such as those severely affected by parental abuse or emotional disturbance, may adjust more comfortably to the more impersonal environment of an institution. Although it cannot be determined conclusively whether the increasing incidence of reported child abuse is attributable to falling standards of parental care or to improved detection and reporting, much effort has been invested in supervision, social education, and cooperation between personal social services and health care, education, police, and housing authorities.

Задание 2. Переведите 1-ый абзац текста письменно на английский язык.

Задание 3. Ответьте письменно на вопросы к тексту.

1. Why must the majority of the child – welfare programs be addressed to the unwed mothers and their children?

2. What can you say about the attitude of the society towards the pregnancy out of the wedlock?

3. Why has the number of children who lose both parents through death been greatly reduced?

4. What is the institutional and foster care?

 

Задание 4. Переведите на английский язык, используя модальные глаголы can, may, must”.

1. Ты должен завершить эту работу к сентябрю.

2. Мы можем спросить его об этом.

3. Могу я взять твою тетрадь до вторника?

4. Моя сестра не умеет водить машину.

5. Можно мне оставить вещи в камере хранения?

6. Можно я воспользуюсь вашим мобильным телефоном?

 

Задание 5. Вставьте местоимения “some”, “any”, “no”.

1. Сок содержит много воды. ___juice contains much water.

2. Супготов. ___soup is ready.

3. Дайте мне супу. Give me___soup.

4. Названиеэтогосупа— борщ. The name of___soup is borsch.

5. Прежде всего, нам нужно согреть немного воды. First of all we must heat___water.

6. Вода состоит из водорода и кислорода. ___water consists of hydrogen and oxygen.

 

Задание 6. Переведите на английский язык, обращая внимание на согласование времен.

1. Он сказал мне, что завтра он пойдет в кино.

2. Они спросили меня, ходил ли я в библиотеку?

3. Когда я вошел, она играла на пианино.

4. На будущий год будет 5 лет, как она работает в этом учреждении.

5. Он вернется из командировки к 3 сентября.

6. Летом мы жили на даче, а осенью переехали в город.

 

Вариант 2

 

Задание 1. Прочитайте и устно переведите текст.

 

YOUTH WELFARE

 

1. The underlying aim of most social welfare services for young people, apart from those services that address immediate basic needs, is to prepare them for the assumption of responsible roles in the adult world. The majority of programs provide adult-supervised leisure-time group activities, which may range from cultural and social events to athletics to hiking and camping. Participation in such programs is high in most European countries. The former Soviet youth organizations, called Pioneers and Komsomol, were the largest in the world. Some programs, such as Boy Scouts, Girl Scouts or Girl Guides, Young Men's Christian Associations, and Young Women's Christian Associations, have spread nearly worldwide, stimulating the formation of similar groups tailored to local needs. In addition to group activity, youth welfare programs also provide counseling and guidance services on a more individual basis to help meet the personal, social, educational, and vocational needs of young people.

2. While the above services are intended to provide constructive outlets for the energies of young people, there remain many destructive influences in society. Social services have directed increasing attention to the problem of delinquency in an effort to provide alternatives to the traditional juvenile court/institutional methods of control. In some urban areas so-called street workers approach the problem at its source. Recognition of the importance of peer groups in youth behaviour has led to the use of group therapy in many correctional institutions and in communities as a preventive service or as an adjunct to parole.

Задание 2. Переведите 1-ый абзац текста письменно на русский язык.

Задание 3. Ответьте на вопросы по тексту.

1. What is the underlying aim of most social welfare services for young people?

2. What do the majority of the youth welfare programs do?

3. What were the largest youth welfare programs in the world?

4. Name all the youth welfare programs mentioned in the text.

5. Do the social services direct their attention to the problem of delinquency?

 

Задание 4. Переведите на английский язык, используя модальные глаголы их эквиваленты.

1. Могу я немного задержаться?

2. Вы можете выключить свет.

3. Мы должны были сделать перевод этого текста.

4. Им было суждено быть вместе.

5. Так как я должен был быть там ровно в 5, мне пришлось взять такси.

6. В военное время мужчина не должен расставаться со своей винтовкой.

 

Задание 5. Раскройте скобки, употребляя глаголы в Present Continuous.

1. The boys (to run) about in the garden area.

2. I (to do) my home tasks.

3. Anna (to go) to the library.

4. Peter (to sit) at her desk.

5.  A young man (to stand) at the window. He (to smoke) a cigarette.

6. The aged woman (to walk) about the room.

 

Задание 6. Переведите на английский язык, обращая внимание на порядок слов.

1. Мисс Волтер послала мальчика с запиской в соседнюю деревню.

2. Мальчик послал записку мисс Волтер.

3. Послала ли мисс Волтер мальчика с запиской в соседнюю деревню?

4. Нет ничего удивительного в том, что собирается сказать Джон.

5. Есть ли ваза на столе?

6. Пусть будет так!

7. Многие лета российской державе!

Вариант 3

 

Задание 1. Прочитайте и устно переведите текст.

 

GROUP WELFARE 1

 

The settlement movement arose in response to the collective needs of deprived urban communities. Settlement houses today, and similar community centres and other organizations, seek to promote the common welfare of local groups that may differ in language, national origin, race, or religion. Whereas, in the United States, attempts were formerly made to Americanize such groups by supplanting foreign traits of language and custom with American ones, the emphasis of educational and training programs has changed; language and other assimilating skills are taught, but the preservation of cultural diversity is also promoted. In addition to educational and cultural programs, settlements may offer legal advocacy, recreational activities, and health clinics.

  Throughout the 20th century the resettlement of massive numbers of refugees forced from their homes has placed great demand on social welfare services. In Europe and North America various church denominations have taken an active role in relief and other welfare work for such groups as well as for migrant and transient elements within the general population.

Задание 2. Переведите текст письменно на русский язык.

Задание 3. Ответьте письменно на вопросы по тексту.

1. What was the reason for the settlement movement?

2. What do the settlement houses today, and similar community centres and other organizations seek?

3. Tell about the American way to promote common welfare.

4. What has placed great demand on social welfare services in 20-th century?

 

Задание 3. Переведите на английский язык, обращая внимание на порядок слов.

1. Есть ли отопление в вашем доме?

2. Пусть твои глаза никогда этого не увидят.

3. Вот моя визитная карточка.

4. Вот и мы.

5. Какие великолепные глаза у тебя, Эрнст.

6. О его любви он бы ничего ей не сказал.

Задание 4. Образуйте прилагательные от следующих слов.
Glamour, beauty, glory, understand, flourish, consciousness, England, vice, spices,

Задание 5. Переведите на английский язык, используя Present Indefinite Tense.

1. Ты не работаешь?

2. Каждый год Брауны ездят на море.

3. Магнит притягивает железо.

4. Я слышу, как кто-то стучит.

5. Я обещаю не пытаться увидеться с Робертом до тех пор, пока он сам не попросит.

6. Поезд отходит завтра в 10 часов.

 


Вариант 4

Задание 1. Прочитайте и устно переведите текст.

 

WELFARE OF THE SICK AND  DISABLED

 

1. Serious illness and disability account for many of the problems addressed by social services. In addition to the need for adequate primary care, the ill and disabled also frequently face disruption or loss of income, inability to meet family responsibilities, the long-term process of recovery or adjustment to handicaps, and ongoing care in the form of medication, therapy, and the observance of dietary or other precautions.

2. In some countries, medical social workers are local-authority social workers who have been attached to hospitals, local general-practice health centres, and child guidance agencies. They provide the counseling and other supportive services required by the physically ill and the disabled and their families. Especially in countries where free medical care is not available to the poor, the responsibility for means-testing gives the workers an additional, advisory role with respect to their clients' financial problems. Personal social services make arrangements for domiciliary care in the form of regular visits from home-helpers and occupational therapists; special appliances and home adaptations are supplied either by personal social services or by health services. In the case of severely disabled people personal social services run day-care centres to provide relief for family care providers and small residential homes for the most dependent disabled when they no longer require hospital care.

Задание 2. Переведите 2-ой абзац текста письменно на русский язык.

Задание 3. Ответьте письменно на вопросы по тексту.

1. What problems do the sick and disabled people face?

2. What do medical social workers in some countries?

3. What are the personal social services?

4. What do the social services do in case of the severely disabled people?

 

Задание 4. Образуйте, новые существительные при помощи суффиксов и префиксов er/or.

Supply, write, distribute, play, subscribe, adjust, direct, work, drive.

 

Задание 5. Переведите на английский язык, Past Indefinite Tense.

1. Во вторник я встал в 7.30.

2. Я пошел в ванну, почистил зубы и умыл лицо.

3. В 8.30 моя семья завтракала.

4. Я завтракал с моим сыном.

5. Мы не пили чай за завтраком.

6. После завтрака мой сын пошел в школу.

7. Мы поехали в гости к Петровым.

 

Задание 6. Переведите на русский язык, обращая внимание на порядок слов.

1. Есть ли у вас новые журналы?

2. Такой интересный был спектакль, что мы жалели, когда он кончился.

3. Когда уходит поезд в Киев.

4. Как ни трудна была книга, мы читали ее с удовольствием.

5. Было бы у меня больше времени, я бы стал изучать итальянский язык.

6. Только когда она уже была в поезде, она вспомнила, что она забыла зонтик.

Задание 7. Переведите на английский язык, обращая внимание на согласование времен.

1. Он был уверен, что они работают вместе.

2. Он считал, что его друзья работают с утра.

3. Он знал, что они никогда не встречались прежде.

4. Мне сказали, что лекция начнется в 5 часов.

5. Петр сказал, что профессор читает лекцию.

6. Она не знала, что они ее ждут.

 

Вариант 5

 

Задание 1. Прочитайте и устно переведите текст.










Последнее изменение этой страницы: 2018-06-01; просмотров: 176.

stydopedya.ru не претендует на авторское право материалов, которые вылажены, но предоставляет бесплатный доступ к ним. В случае нарушения авторского права или персональных данных напишите сюда...