Студопедия

КАТЕГОРИИ:

АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Раскройте скобки, употребив слова в необходимой форме сравнительной или превосходной степеней.




1. She has two children. Her (old) son is twenty-five year old. 2. If you need any (far) help, just ask us. - Thank you. 3. The new library is much(near) to my house than the old one. 4. This building is one of (old) in the street. 5. Could you tell me the way to(near) bus stop, please? - You should walk (far) along the street and take(near) turn to the right. 6. You can consult Dr. Sleet or Dr. Nuttle. - I'm afraid, I don't know so I'd her speak to (late). I'll phone him (near) week. 7. Kate was (near) to answer. 8. This must be (old)actress in this theatre. 9. Have you herd(late) news? - No, what's the matter? 10.Is your father much (old) than your mother? 11. Is that (late) bus to Greenford? - No, there is one more in half an hour. 12. What is her (old) sister like? 13. Her house seems to be (far) from the station. I'm too tired to walk (far). 14. in all the children in the family Dick is (old). 15. Is it only six o'clock? I thought it was much (late). 16. Nobody agreed with George and our (far) discussion was quite heated. 17. I said to the woman, "Excuse me, can you help me?" But (late) didn't even react. 18. Is this (late) edition of the book? - Yes, it is. It was published(late) month. 19. How much is your cousin (old) than you? - Actually, we are the same age. 20. I missed my station and had to go as far as (near) station to change trains.

Задание 9.

Раскройте скобки, правильно поместив наречие в предложение.

1. John goes to see Peter (often). 2. They go to the cinema together (sometimes). 3. I go to bed late (seldom). 4. I get up early (usually). 5. Nick comes late to the lesson (never). 6. I come in time for my lessons (usually). 7. I see them (seldom). 8. My father comes home early (always). 9. They go to the country in summer (often).

 

Задание 10.

Правильно поместите наречие в предложение.

1. The actor turned his stories into movies. (often) 2. Van Clibern has been a talented musician. (always) 3. The ballet company has returned from the tour. (just) 4. Have you been to the British Museum? (ever) 5.I saw this actor on the stage. (often) 6. The orchestra have tuned their instruments. (already) 7. The orchestra has started to play the overture. (just) 8. This movie hasn't been on at our cinema. (yet) 9. I believed in this actor's unusual talent. (always).

 

Задание 11.

Переведите на английский язык.

1. Cто килограммов. 2. Триста лошадей. 3. Двадцать пять грамм 4. Три миллиона тонн. 5. Сотни ящиков. 6. Тысячи книг. 7. Двести восемьдесят один доллар. 8. Три тысячи рублей.

 

Задание 1 2.

Напишите словами порядковые числительные от следующих количественных.

1; 11; 21; 2; 12; 20; 4;14; 40; 6; 16; 60; 9; 19; 90; 100; 103; 300; 425; 1.000; 1,015.

Задание 13.

Напишите по-английски следующие даты.

 

12 января 1993 г.         23 марта 1998 г.

31 марта 2000 г.          25 мая 1999 г.

22 сентября 2002 г.     20 августа 1950 г.

21 декабри 1995 г.       11 октябри 2003 г.

 

Задание 14.

Напишите по-английски.

2/5тонны; ¼километра; 1/3процента; 1½ часа; ½ фунта; 4 ½ пенса; 2 ¼процента; 22/3, дюйма; 0,105 метра; 2,18 фунта; 23 процента; 0,36 процента.

 

Задание 15.

Вместо точек вставьте соответствующие притяжательные местоимения-прилагательные или местоимения-существительные.

1. Tel him not to forget ... ticket; she mustn't forget ... either. 2. Whose exercice-books are those? Are they ... or ...? 3. I see that he has lost ... pen; perhaps you can lend him ...? 4. Lend them ... dictionary; they have left ... at home. 5. My luggage is heavier than ... 6. We've taken ... books; has she taken ...? 7. Those places are not they are ... 8. This does not took like ... exercice-book, it must be ...

 

Задание 16.

Переведите на английский язык.

1. Он сломал мою ручку, но дал мне свою. 2. Я не знаю, куда я положил свою сумку. 3. Она рассказала мне вчера о своей поездке в Москву. 4. Она любит рассказывать нам о своей собаке. 5. Я вижу, что у вас нет словаря, хочу дать вам свой. 6. Этот словарь    мой, а не ваш. 7. Я еще не написал свои упражнения. А ваши готовы? 8. Вот ваш портфель. А где мой? 9. Они всегда готовят уроки дома. 10. Сегодня холодно. Вы должны надеть пальто. 11. Я попрошу брата достать мне эту книгу. 12. Она поедет туда с мужем и дочерью. 13. Он положил деньги в карман. 14. Где вы провели каникулы?

 

Задание 17.

Переведите на английский язык.

1. Вы видели эту пьесу? - Да, я видел ее на прошлой неделе. 2. У них не будет урока сегодня, так как их преподаватель болен. 3. Это очень интересная газета. Дайте мне ее, пожалуйста. 4. Попросите их придти сюда после урока. Я хочу объяснить им их ошибки в грамматических упражнениях. 5. Он дал нам эти материалы и попросил нас вернуть их ему на следующий день.

 

Задание 18.

Вместо точек вставьте соответствующие возвратные местоимения.

1. I will ask him ... . 2. She will answer the letter ... . 3. We'll find it .... 4. Did you invite him... ? 5. He wants to do it ... . 6. They told me the news ... .

 

Задание 19.

Переведите на английский язык.

1. Эта книга – самая интересная. 2. Это самый красивый дом в районе. 3. Это самый красивый дом в районе. 4.Эта картина мне нравится больше всего. 5. Самолёты быстрее птиц. 6. Земля больше Венеры. 7. Зимой дни короче, а ночи длиннее. 8. Эти цветы ярче и крупнее. 9. «Сникерс» вкуснее «Марса». 10. Кто самый лучший ученик в классе? 11. Отец был старшим сыном в семье. 12. Я думаю, что твой план лучше. 13. Альберт старше Джона. 14. Я покупаю хлеб в ближайшем магазине. 15. Какая следующая остановка. 16. Я не могу идти дальше. 17. Джейн самая приятная девочка в классе. 18. Генри старший из трёх братьев. 19. Киев – более древний город, чем Москва. 20. В 16 веке Испания была самой сильной страной в мире. 21. Ватикан – самое маленькое государство в мире. 22. Волга длиннее Дуная, это самая длинная река в Европе.

Задание 20. Прочитайте и переведите текст (устно).

ACCOUNTING STEPS

Each time an item is purchased or sold, a bookkeeper performs the first three steps of the cycle and passes on the information to the accountant who carries out the last four steps such as:

1) calculate adjustments; 2) prepare adjusted trial balance; 3) prepare financial statements; 4) close entries. The most common reasons the accountant should consider preparing adjustments are the following: increased revenue (for example, interest earned but not yet received); any government taxes or employees' salaries that have not been paid yet; the value of the office supplies that have been used (electricity, water, etc); depreciation of the assets; changes in the inventory, etc.

As to the inventory, it involves the physical measurement, counting and evaluation of items for sale. Inventory evaluation is subject to a variety of accounting methods, since many inventory items cannot be specifically calculated. The grain in a grain elevator, for example, comes from different sources and may have been bought at several prices. An accountant must choose between one of several methods for valuing the grain; each will provide a slightly different value figure. On the fifth step when the adjustments are calculated, the accountant prepares an adjusted trial balance that combines the original trial balance with the effects of the adjustments. The balances in the accounts are the data that make up the organization's financial statements such as a balance sheet and an income statement. The preparation of these statements is considered to be the main purpose of the sixth step. The final step comprises a series of bookkeeping debits and credits to transfer sums from income statement accounts into owner's equity accounts, and thus into capital. Such transfers reduce the balance of all accounts to zero, therefore the accounting books will be ready for the next accounting period.

 

Задание 21.

Выберите правильный вариант ответа на вопросы к тексту.

 

1. Who is responsible for the first three steps of the accounting cycle?

a) an independent auditor

b) a bookkeeper

c) an accountant

2. What does the final step performed by the accountant comprise?

a) closing entries

b) a series of bookkeeping debits and credits

c) preparing adjusted trial balance

3. What is implied by the "inventory" term?

a) figures in the balance sheet

b) items of goods sold last year

c) counting items for sale

Задание 22.










Последнее изменение этой страницы: 2018-04-12; просмотров: 979.

stydopedya.ru не претендует на авторское право материалов, которые вылажены, но предоставляет бесплатный доступ к ним. В случае нарушения авторского права или персональных данных напишите сюда...