Студопедия

КАТЕГОРИИ:

АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Answer the following questions.




1) Why is water the most common substance on earth?

2) Does every living thing consist mostly of water?

3) Why do breezes from the oceans bring warmth to the land in winter?

4) Where have great civilizations risen?

5) What do we use water in our homes for?

6) Is water used up?

7) Have any regions a water shortage?

8) Why do some regions have a water shortage?

9) Should we learn more about water? Why?

Read the text again and make the plan of it.

Choose the best abstract for the text.

1) This article tells us broadly about water. It discusses water’s importance to civilization and to life itself. It describes the nature of water.

2) This article comments broadly about water problems. It discusses how we use and abuse our water supply.

3)

Language Focus

This article deals with water supply on the Earth. It discusses the problems of water pollution and water usage. It also describes the properties of water.

 


Match the words with their synonyms.

 

1) substance 6) destruction a) fresh f) contaminate
2) shape 7) constantly b) stock g) abundant
3) supply 8) unsalty c) shore h) material
4) plentiful 9) shortage d) deficit i) always
5) bank 10) pollute e) form j) devastation

 

Match the words with their opposites.

 

1) salty 6) dry a) wet f) fresh
2) hot 7) slave b) cold g) master
3) absorb 8) pollute c) clean h) dissipate
4) quickly 9) increase d) slowly i) decrease
5) warm 10) demand e) supply j) cool

 

Fill in the correct prepositions then choose any five items and make sentences.

 

1) to consist … sth.;      2) to wash soil … rivers; 3) to pound … the shores; 4) to carry … wastes; 5) to build … sth.; 6) to release heat … the sun; 7) to bring warmth … the land; 8) to spread … a land; 9) to use water … our homes … cleaning; 10) demand … sth.; 11) to be locked … icecaps; 12) to find way … the oceans; 13) to fall back … the earth … rain; 14) to dump wastes … the lakes and rivers; 15) to look … new sources of water.

Translate the following words into English using the vocabulary of the text.

 

Самое распространенное вещество; поверхность земли; состоять из воды; поглощать солнечное тепло; многочисленные запасы воды; вызывать разрушения; использовать воду для питья; орошать сельскохозяйственные угодья; производить электричество; слишком соленая вода; доступный для людей; капля воды; использоваться повторно; никогда не израсходоваться; располагаться равномерно; дефицит воды; сбрасывать отходы в реку; удовлетворять требованиям людей; распределительный трубопровод; водоочистная станция; источники воды.

Make sure you know the nouns formed from the following verbs.

 

to believe→…; to destruct→…;
to begin →…; to produce→…;
to shape→…; to irrigate→…;           
to fail→…; to evapourate→…;
to dump →…; to pollute→…;           
to distribute→…; to manufacture→…;
to demand →…; to use →…;
to increase→…; to treat→…;
to store→…; to release→…

Write down all adverbs from the text (not less than 8) then choose any four items and make your own sentences.

 

Quickly, …, …

Reading Task: B



Find the translation of the following terms and memorize their meaning.

 

to get rid of a waterfall to pipe
to stay alive luxury vapour
to raise crops to haul up fuel
to light homes a well a root
to run factories a raw material coal
a sewer pipe to air-condition nutrients
a recreation area to consume to dissolve

hydroelectric power stations

 

Read the first paragraph of Text B and answer the question.

 

Why do we need water?

The rest of the text about “Water in our daily life” is in the jumbled order. Look at the plan of the text, read the paragraphs and number them in the correct order according to the plan.

Plan: 1. Water usage.

     2. Water in living things.

     3. Water in our homes.

     4. Water for irrigation.

     5. Water for industry.

     6. Water for power.

     7. Water for transportation and recreation.

 










Последнее изменение этой страницы: 2018-04-12; просмотров: 236.

stydopedya.ru не претендует на авторское право материалов, которые вылажены, но предоставляет бесплатный доступ к ним. В случае нарушения авторского права или персональных данных напишите сюда...