Студопедия

КАТЕГОРИИ:

АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Переведите предложения, обращая внимание на модальные глаголы.




1. You needn`t come so early. 2. Students are allowed to use dictionaries at the exam. 3. I think, I`ll be able to pass my exams well. 4. Mr. Brown had to work hard last week. 5. Only the children of noble parents can study at Oxford and Cambridge. 6. Passengers are not allowed to smoke on board a plane.7. It was a holiday and I didn’t have to get up early. 8. After leaving schools children have to make important decisions about future profession, job, marriage and home

 

Вставьтеsomething, anything, nothingили everything.

1. His grandparents like doing ...: cooking, playing board games, going to museums, visiting their friends. 2. She never says ... nice about her neighbours. 3. What do you want to drink? - ... . I'm not thirsty. 4. Nobody told me ... about his lung cancer. I could do ... to save his life. 5. Give me ... to read, please. - With pleasure. 6. I don't know ... about your town. Tell me ... about it. 17. Please give me ... warm: it is cold here

 

Раскройтескобки, употребляяглаголыв the Present, Past или Future Simple. Задайте специальные вопросы, начинающиеся с местоимений в скобках.

1. She (tobuy) anewdressyesterday. (when) 2. He (to spend) last summer in the country. (where) 3. Kate (to cook) dinner tomorrow. (when) 4. My father (to go) on a business trip last month. (who) 5. My sister (to wash) the dishes every morning. (what) 6. I (to send) a letter to my friend tomorrow. (when) 7. Whatyou (todo) tomorrow?

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА №2

Курс 3 семестр

Вариант 4

1. Степени сравнения прилагательных и наречий.

2. Времена группы Simple.

3. Местоимения much, many, little, few, some, any, no и их производные.

4. Числительные.

5. Модальные глаголы и их эквиваленты.

 

Прочитайте и письменно переведите текст контрольной работы на русский язык. Припереводепользуйтесьангло-русскимсловарем.

The Statue of Liberty

One of the most famous statues in the world stands on an island in New York Harbor. This statue is, of course, the Statue of Liberty. It represents a woman who holds a torch up high. She symbolizes a welcome to a land of freedom. Visitors can go inside the statue. The statue is so large that as many as twelve people can stand inside the torch. Many more people can stand in other parts of the statue. The statue weighs 225 tons and is 301 feet tall.

The Statue of Liberty was put up in 1886. It was a gift to the United States from the people of France. Over the years France and the United States had a special relationship.

Laboulaye was a well-known Frenchman who admired the USA. One night at a dinner in his house, Laboulaye was talking about the idea of the a gift. Among guests was the French sculptor Frederic Auguste Bartholdi. Bartholdi had thought of a statue of liberty. So, he offered to design the statue.

Many people contributed in some way. The French people gave money for the statue. Americans designed and built the pedestal for the statue to stand on. The American people raised money to pay for the pedestal. The French engineer Alexander Eiffel, who was famous for his Eiffel Tower in Paris, figured out how to make the heavy statue stand.

 

2.Ответьте на вопросы по содержанию текста:

1) What does the statue look like?

2) Who gave money for building it?

3) WhowasLaboulaye?

4) Who designed and built the pedestal?

5) What contribution did Alexander Eiffel make to the work?

3. Раскройте скобки, употребляя требующуюся форму прилагательного.

1. February is (short) month of the year. 2. This is one of (important) questions of our meeting. 3. Kuwait is one of the (large) oil-producers in the world. 4. Your English is much (good) now. 5. The Alps are (high) mountains in Europe. 6. The (many) people know about nature, the (many) they control it. 7. The (many) haste, the (little) speed.  

Переведите предложения, обращая внимание на модальные глаголы.

1. It was a holiday and I didn’t have to get up early. 2. Could you speak English at the age of five? 3. Must I answer your question? – No, you needn`t. 4. Alcoholic drinks may not be sold to people under 18. 5. Students are allowed to use dictionaries at the exam. 6. I think, I’ll be able to pass my exams well. 7. One can go to Moscow by train or by plane.

 

Вставьтеsomething, anything, nothingили everything.

1. She has to go to the supermarket. There isn't ... in the fridge. 2. I've had a terrible day. ... went wrong. 3. The young man is very upset. There is ... wrong with his car. 4. His grandparents like doing ...: cooking, playing board games, going to museums, visiting their friends. 5. She never says ... nice about her neighbours. 6. What do you want to drink? - ... . I'm not thirsty. 7. Nobody told me ... about his lung cancer. I could do ... to save his life.

 

Раскройтескобки, употребляяглаголыв the Present, Past или Future Simple. Задайте специальные вопросы, начинающиеся с местоимений в скобках.

1. I ( toplay) inthefield. (where) 2. He (to want) to go home yesterday. (when) 3. He (not to drink) tea every day. (what) 4. They (to like) our house. (Whose) 5. I (to play) chess tomorrow. (when) 6. You (to play) chess tomorrow. (what) 8.You (to go) last summer to London. (where)

 

Критерии оценки

Критерии оценки контрольной работы

 Оценивание контрольной работы производится по системе «зачет-не зачет».

«Зачет» - обучающийся в основном решил поставленную коммуникативную задачу. Текст логично выстроен, могут быть допущены неточности в использовании средств логической связи. Обучающийся использует лексику и грамматические структуры, соответствующие программным требованиям. При выполнении грамматических заданий могут быть допущены отдельные лексико-грамматические и орфографические ошибки.

«Незачет»- обучающийся частично, неточно выполнил поставленную задачу. Текст не всегда логично выстроен, имеются ошибки в переводе и в использовании средств логической связи. Обучающийся использует однообразную лексику и примитивные грамматические структуры. Допущены лексико-грамматические и орфографические ошибки, при этом некоторые ошибки могут затруднять понимание текста.

 

 

Приложения

Тематический план учебной дисциплины

 

Наименование разделов и тем

Максималь-

ная учеб. нагрузка студента

Количество аудиторных

часов при заочной форме обучения

Самосто-

ятельная работа

Всего Практичес-кие занятия
1 семестр        
Установочная сессия     2  
Контрольная работа        
1. «Я и моя семья» 1.1. Правила чтения 1.2. Глагол to be, to have. Thereis\ are… 1.3.  Повелительное наклонение. 1.4.  Имя существительное. 1.5.  Употребление определенного/неопределенного артикля. 1.6. Местоимения.         2  
Зачет        
Итого:     4  
         
2 семестр        
2. «Колледж». «Киров». « Россия». 2..1. Степени сравнения прилагательных. 2.2. Времена группы Simple. 2.3. Местоимения much, many, little, few, some, any, no. 2.4. Числительные. 2.5. Модальные глаголы и их эквиваленты.       6  
Контрольная работа.        
Итого:     6  
         
3 семестр        
3. «Великобритания». «Лондон». «США». «Вашингтон». «Другие англо-говорящие страны». 3.1. Времена групп Progressive & Perfect.       4    
Итого:     4  
         
4 семестр          
4. «Праздники России». «Праздники Великобритании». «Праздники США». 1.1. PassiveVoice. 1.2. Инфинитив. 1.3. Герундий.     4  
Контрольная работа.        
Итого:     4  
         
5 семестр        
5. «Кино». «Театр». 5.1. Причастие I, II. 5.2. Прямая и косвенная речь             4  
Итого:     4  
6 семестр        
6. «Музыка».     4  
6.1. Условные предложения 6.2. Сослагательное наклонение        
Итого     4  
7семестр        
Дифференцированный зачет     2  
Всего     28  

 

 










Последнее изменение этой страницы: 2018-05-10; просмотров: 176.

stydopedya.ru не претендует на авторское право материалов, которые вылажены, но предоставляет бесплатный доступ к ним. В случае нарушения авторского права или персональных данных напишите сюда...