Студопедия

КАТЕГОРИИ:

АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

E.g. It is Friday, isn’t it?




КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА I

По английскому языку

Цель контрольной работы – проверить знания студентов грамматического и лексического материала, необходимого для чтения и перевода текстов профессиональной направленности, умение составлять вопросы и ответы для ведения диалога, закрепить навыки анализа текста и выражения оценочного суждения.

Задачи контрольной работы – повторения основных грамматических конструкций, правил и единиц общеупотребительной и профессиональной лексики.

Содержание. Для выполнения контрольной работы I необходимо изучить грамматический материал, используя презентации и видеоматериал лекций.

1. Имя существительное. Множественное число существительного, артикли как показатели имени существительного. Притяжательный падеж.

2. Имя прилагательное. Степени сравнения прилагательных и наречий. Сравнительные конструкции.

3. Числительные: количественные, порядковые, дробные числительные.

4. Местоимения: личные, притяжательные, вопросительные, указательные, неопределенные, взаимные, возвратные местоимения. Местоимения some/any и их производные. Местоимения much/many, a little/a few.

5. Глаголы: Повелительное наклонение. Спряжение глаголов to have, to be во времени Simple Present (настоящее неопределенное). Оборот there is/there are.

6. Предлоги места, направления, времени.

7. Структура прямого распространенного предложения. Прямой порядок слов. Обратный порядок слов. Типы вопросов.

8. Видо-временные формы глагола (активный залог). Формы Indefinite (Simple), Continuous, Perfect (Present, Past, Future).

9.Пассивный залог.

Список литературы

1. Качалова К. Н. Практическая грамматика английского языка. М., Юнвест, 2005.

2. Осечкин В. В. Английский язык. Употребление времен в английском языке с упражнениями и ключами. / Осечкин В. В. - М.: Гуманитарный издательский центр ВЛАДОС, 2007.- 240 c.

3. Первухина С. В. Английский язык в таблицах и схемах: пособие. / Первухина С. В. - Ростов-н/Д: Феникс, 2013. – 189 c.

4. Seal, В. Academic Encounters. Human Behavior. Reading Study Skills Writing. Cambridge University Press, 2007.

5. Evans, V. Enterprise 4: elementary : coursebook / V. Evans, J. Dooley. — Newbury: Express Publishing, 2010. — 198 p. : ill. — ISBN 978-1-84216-821-9.

6. *Murphy, R. Essential Grammar in Use [Текст] : a self-study reference and practice book for elementary students of English with answers / R. Murphy. — 3-rd ed. — Cambridge : New York: Cambridge Univ. Press, 2012. — 319 p. : ill. — App.: p. 243-251. - Key: p. 283-314. - Ind.: p. 315-319. — ISBN 978-0-521-67580-

Интернет источники

    1. URL: http://www.englishonlinefree.ru/audio.html.

2. URL: www.bbc.co.uk – электронные ресурсы веб-сайта ВВС.

4. URL: http://hf-guap.ru/foreign/docs/Legal_English_631111.pdf - Legal English/

 

Электронные словари

1.Электронный словарь Multitran. URL: http://www.multitran.ru/c/m.exe?a=1&SHL=2.

2. Онлайн-словарь ABBYY Lingvo. URL: http://www.lingvo-online.ru       

Требования к оформлению контрольной работы

1. Выполнить работу в печатном виде формат - А 4 шрифт - Times New Romans; оформить титульный лист по общепринятому образцу;

2. Вставляемые слова, словосочетания и предложения выделять жирным шрифтом;

3. Соблюдать порядок выполнения заданий.

 

 

Task 1. Answer the questions in the written form.

1. What is your name (surname)?

2. When and where were you born?

3.  Where do you live?

4.  Have you got your own family?

5.  When did you enter and leave school?

6. What is your work experience?

7. What’s your occupation now?

8. Why have you decided to enter this University?

9. What is your future profession?

10. What activities are you keen on?

 

Task 2. Write your resume in English.

Task 3. Read and translate the text in writing.

The perfect interview

The interview is a very important moment in your future career. So, you have already chosen the company you’d like to work and send an effective CV (a badly written one will lose you the job before you get to the interview stage) and now it’s the high time to be ready to the interview.

First of all, you should discover as much as you can about the interview. This means finding out exactly who will be conducting the interview, what position they hold, and whether it’s an informal or a formal interview, possibly in front of a whole panel of interviewееs.

The second, you must dress correctly to suit the interview. Even if the job is in a modern company where the code is casual, you ought to dress formally for the interview – a suit is always safe. Never keep your overcoat or mac on during the interview – this will make you an outsider from the start.

Moreover, think positively and confidently about yourself. From the moment you decide to apply for the job think about all qualities you have to offer the company as well as the reasons you would suit the job. There are some features the interviewer pay attention, whether you are : positive minded, hard working, with a good sense of humor, intelligent, sociable, competitive, self-motivated, dedicated, talkative, experienced, active, determined to succeed, enthusiastic, brave. You should know the traits you possess and try to manifest yourself from the best side. Besides, the moment you walk into the interview room, don’t forget that the most of us are influenced by their body language, which characterize the person best of all. Be assertive, smile, look the interviewer in the eye, give a firm handshake. Don’t lean too far over the desk or slump in the chair with your arms crossed.

As for the way of behaving yourself at the interview, you must keep the balance of power throughout of the interview. From the psychologist’s point of view this is what interviews are all about. You shouldn’t be too timid or allow the interviewer to dominate you because an interview is a two-way process, and you are to decide whether you want the job. It’s important for you to ask questions about your potential job as it is for the interviewer to question you. Try not to seem over-confident and cheeky. No one likes a “difficult” candidate however good your qualifications are.

Three-quarters of people feel anxious about job interviewers and their nervousness often lets them down. Keep calm before and during the interview. The key is to learn interview skills which are important as job skills, and control you nerves. Remember the interviewer may be nervous as well

At last, even if the interviewer offers the job to you at the spot ask for some time to consider their offer. It would be better for you and your image.

Learn the vocabulary by heart:

To find out – выяснить, узнать

To conduct the interview – проводить интервью

     Casual – свободный, неофициальный

     To apply for the job – подать заявление на работу

 Features (traits) – черты характера

 Hard working – трудолюбивый

 Sociable – общительный

 Determined to succeed – настроенный на успех

To manifest oneself from the best side – продемонстрировать себя с лучшей стороны

 To be influenced by – находиться под влиянием

 Assertive – уверенный в себе

 To lean over – наклоняться к (кому-либо)

 To slump in – развалиться в (например: кресле)

 To be too timid – быть слишком робким

 At the spot – сразу, моментально

 Consider – продумывать, обдумывать

Task 4. Make up a short summary of the text “The Perfect Interview” (8 sentences), learn it by heart.

Task 5. Complete the test

Test

Complete the question tag (pay attention to the sentences with the negative meaning):

E.g. It is Friday, isn’t it?

1. Nobody listens to the classical music,____?

2. Alice and John will never forget each other, _____?

3. I’m an architect,______?

4. The periodic table of elements was created by Mendeleev, ________?

5. There is a book on the table, _______?

6. My brother could talk at the age of 2,______?

7. Somebody is calling me, ________?

8. I am not right, _______?

9. Tom has got a new car,_______?

10. Young people read nothing,_______?

 

Complete the sentences with the comparative form of the necessary adjectives:

11. It’s noisy here. Let’s go somewhere…..

12. The trousers were cheap. I expected them to be…….

13. Your hairstyle is a bit old-fashioned. You need to change it for …….

14. The hotel is far from this place. Can’t you find anything ……..?

15. This film is not interesting. Why not watch something ………

 










Последнее изменение этой страницы: 2018-04-12; просмотров: 196.

stydopedya.ru не претендует на авторское право материалов, которые вылажены, но предоставляет бесплатный доступ к ним. В случае нарушения авторского права или персональных данных напишите сюда...